15/3/12

2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, Καλλιτεχνικά Εργαστήρια


Καλλιτεχνικά Εργαστήρια στο 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου

Στα πλαίσια της κοινοτικής εργασίας του Κέντρου Ημέρας εφήβων «Ωρίωνας» της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε ολοκληρώθηκε πρόσφατα το πρώτο εργαστήρι ζωγραφικής στο 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου με μαθητές της Α’, Β’, και Γ’ Γυμνασίου οι οποίοι επέλεξαν να συμμετέχουν στο συγκεκριμένο εργαστήριο μετά το τέλος του σχολικού προγράμματος.
Με μέσο τα εικαστικά υλικά και μία πρώτη γνωριμία των εφήβων με συγκεκριμένες τεχνικές ζωγραφικής και σημαντικούς ζωγράφους όπως ο Κλέε, ο Σεζάν και ο Μονέ, κυρίαρχος στόχος του εργαστηρίου ήταν η προσωπική έκφραση των μαθητών μέσα από τη δημιουργική διαδικασία των εικαστικών. Η εμπειρία αυτής της δράσης ανέδειξε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη των εφήβων αυτών για παιχνίδι, ευχαρίστηση, φαντασία, επικοινωνία με εφήβους διαφορετικών σχολικών τάξεων, σε μία εποχή που οι απαιτήσεις βαραίνουν και που δημιουργικές διαδικασίες σαν κι αυτή παρέχουν έναν χώρο ανακούφισης. Η ανάγκη των μαθητών για επικοινωνία και σχέση με τον άλλον εκφράστηκε δυναμικά από όλους συνολικά τους μαθητές που ζήτησαν να επαναληφθούν αυτά τα εργαστήρια αλλά και μέσα από το ξάφνιασμα κάποιων που είπαν: «στην αρχή νόμιζα ότι μπορεί να μη μ’αρέσει, ότι δε θα τα καταφέρω, αλλά τελικά ήταν πολύ ωραία».
Το εργαστήριο εικαστικών συνεχίζει τη λειτουργία του στο 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου με αντικείμενο το κόμικ, που στόχο έχει τη συγγραφή και εικονογράφηση μιας ιστορίας από τους ίδιους τους εφήβους.
    
   
  (Έργα εφήβων από το 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου)



 (Έργα εφήβων από το 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου)




 (Έργα εφήβων από το 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου)




(Έργα εφήβων από το 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου)

Επίσης την Παρασκευή 9 Μαρτίου ολοκληρώθηκε το Εργαστήρι Φωνητικής με τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χαλανδρίου.
Στο εργαστήρι το οποίο είχε διάρκεια 4 ωριαίων εβδομαδιαίων συναντήσεων , έγινε μία εισαγωγή στο αντικείμενο της φωνητικής τέχνης, με ασκήσεις αναπνοής, ζέσταμα και κούρδισμα φωνής , διερεύνηση έκτασης φωνής και φυσικά τραγούδι. Οι μαθήτριες  συμμετείχαν με ενθουσιασμό, φέρνοντας τραγούδια που τους άρεσαν να δουλέψουν, αλλά και δικούς τους στίχους, ενώ μέσα από την διαδικασία υπήρχε ενθάρρυνση ώστε να μπορέσουν να εκφραστούν ελεύθερα και να συνεργαστούν αρμονικά .
Την επόμενη εβδομάδα ξεκινάει το Εργαστήρι  Ηχοληψίας, στο οποίο οι μαθητές θα μάθουν βασικές αρχές της ηχοληψίας και θα  μπορούν, σε ένα πρώτο επίπεδο, να χειριστούν αναλογικά και ψηφιακά συστήματα ηχογράφησης.
Τέλος, συνδυάζοντας μαθητές από τα δύο παραπάνω εργαστήρια στο Εργαστήρι Ηχογράφησης οι μαθητές που έχουν κάνει Ηχοληψία θα έχουν την ευκαιρία να ηχογραφήσουν μαθητές που συμμετείχαν στο Εργαστήρι Φωνητικής.

Μέσα στον ίδιο μήνα ξεκίνησαν να λειτουργούν στο ίδιο σχολείο τα Εργαστήρια Θεάτρου.
Με κύριες τεχνικές δουλειάς  την Παντομίμα και τον Αυτοσχεδιασμό, καθώς και ασκήσεις αλλά και παιχνίδια εμπιστοσύνης, αυτοέκφρασης, έκφρασης συναισθημάτων, παιχνίδια με στόχο της ενίσχυση της ομαδικότητας και της συνεργασίας, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν τις ατομικές δυνατότητες και τα εκφραστικά τους μέσα, αλλά και να ενισχύσουν και να βελτιώσουν τους τρόπους συνεργασίας, αλληλεπίδρασης και συνύπαρξης με τους συνομηλίκους τους.

Τα Εργαστήρια Θεάτρου έχουν ως στόχο να λειτουργήσουν σε δύο επίπεδα :
  1. στην ανάπτυξη των εκφραστικών μέσων και της δημιουργικότητας
  2. στην ενίσχυση και βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων

Για το συντονισμό των Καλλιτεχνικών Εργαστηρίων του Κέντρου Ημέρας
Παλλέ Ελένη-Εικαστική Θεραπεύτρια
Παπαρδάκη Μαρία-Μουσικοθεραπεύτρια
Μάγκλαρη Μαρίνα-Ψυχολόγος/Δραματοθεραπεύτρια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.